23 april 2015

Review | Hema verzorgingsproducten!

Ik was opzoek naar budget verzorgingsproducten, die fijn zijn voor mijn huid.
Het is misschien niet de eerste winkel waar je aan denkt, maar ik heb ze gevonden bij de Hema!
Hierin dit artikel laat ik mijn favorieten verzorgingsproducten van de Hema zien, en dat zijn er nogal wat!


Dit zijn de producten die ik op dit moment met veel plezier gebruikt.
De tube linksboven is een Face Scrub, die ik gebruik om mijn gezicht te scrubben tijdens het douche.
Daarnaast staat de Cleansing Tonic, om de laatste restjes van mijn make-up van mijn gezicht te halen. Daarnaast staat de Remover Lotion waar ik mijn oogmake-up mee afhaal. Dan staat er daarnaast het Serum, die ik voor mijn dagcreme gebruik om mijn huid even extra te voeden.
Vooraan staat een Dag- en Nachtcrème voor een droge huid.


Dagcrème €2,95 voor 50 ml
Nachtcrème €2,95 voor 50 ml
Dit zegt Hema over de dagcrème:
Dagcrème op basis van het hydraterende complex Aquaxyl en Boswellia-extract helpt de huid te kalmeren en roodheid te verminderen. De formule ondersteunt de huideigen vermogen om vocht beter binnen te houden en vult eventuele vochttekorten in de huid aan.

Wat ik belangrijk vind voor mijn huid, vooral omdat ik een droge huid heb, is een crème die echt hydrateerd. Ik vind €2,95 geen geld voor een dagcrème en wilde deze dan ook graag uitproberen. Ik merk echt dat mijn huid minder droog is, ik heb geen velletjes meer en het voelt een stuk zachter aan. Ook vind ik het fijn, dat in deze dagcrème een SPF van 10 zit. Het is natuurlijk niet veel en niet voldoende als ik een paar uur in de zon ga liggen, maar je hebt als je de deur uitstapt wel een basisbescherming tegen de zon. De textuur van de crème vind ik ook erg prettig, hij is wat dikker dan ik normaal gewend ben, maar heel goed te smeren. Je hebt er maar een klein beetje van nodig.

Dit zegt Hema over de nachtcrème:
Voedende nachtcrème op basis van Aquaxyl voor een krachtige hydraterende werking op de huid, terwijl je slaapt. Ook verrijkt met vitamine A, E en panthenol om de huid te helpen herstellen en verzachten. De formule is verrijkt met Aquaxyl, een hydraterend complex met een vochtvasthoudend en herstructurerend effect. Het zorgt dat de huid zacht en glad wordt.

Een nachtcrème is voor mij een product, wat niet kan en mag ontbreken bij de verzorging. Tijdens je slaap hoef je er niks aan te doen en kan het heerlijk intrekken. Ook deze crème heeft een fijne structuur en zorgt ervoor dat mijn huid hersteld als ik slaap. Na het gebruik van de crème merk ik al snel verschil, want mijn voorheen zo droge huid, daar heb ik amper nog last van.

€3,95 voor 30 ml
Dit is wat Hema zegt over het Serum:
Serum op basis van hyaluronzuur, een krachting hydraterende werkstof voor de huid. Dringt diep door en maakt het huidoppervlak zachter en gladder waardoor lijntjes direct vervagen. Ook verrijkt met vitamine C, E en panthenol om de huid te helpen herstellen.

Zoals ik net al aangaf, ik heb een droge huid. Niet alleen de dag- en nachtcrème helpen me om daar vanaf te komen, deze serum is de redder zelf. Door dit in combinatie te gebruiken, was ik er zo vanaf. Soms merk je gewoon dat je huid even de extra voeding nodig heeft, dan gebruik ik het serum. Soms zie ik dat mijn huid het niet nodig hebt en dan laat ik het even staan. Het is zo makkelijk in gebruik en goed te combineren met de dag- en nachtcrème, dat een droge huid sowieso verleden tijd is.


€1,75 voor 125 ml

Dit is wat Hema zegt over de oogmakup-remover:
Oogmake-up reinigingsmiddel voor niet waterproof oogmake-up, ongeparfumeerd.

Dit product spreekt aardig voor zichzelf. Ik had gekozen voor de niet waterproof versie, omdat ik eigenlijk geen waterproof make-up draag. Nu ik zelf bezig ben met lenzen, in plaats van een bril, ben ik toch wel overgestapt naar waterproof. Maar dat is geen enkel probleem, want ook die zit in het goedkope assortiment van de Hema! Je hebt van dit product maar een klein beetje nodig, en het zorgt ervoor dat de ogen op een milde manier worden gereinigd!

€1,95 voor 250 ml
Dit is wat Hema zegt over de Cleansing Tonic:
Verfrissende reinigingstonic op basis van Aquaxyl voor een krachtige hydraterende werking en een matterend effect.

Ik ben helemaal fan van deze tonic, en heb er nu bijna mijn tweede flacon doorheen. Het is een superfijne tonic, omdat echt de laatste resten van je make-up er af worden gehaald. Als ik dit gebruik om de laatste restjes make-up eraf te halen, dan weet ik zeker dat ik niet de volgende dag wakker wordt met nog wat make-up resten. Wat ik ook erg fijn vind, is dat deze tonic dus echt niet mijn huid uitdroogt en matterend werkt. Wat ondanks dat ik snel een droge huid heb, kan mijn t-zone glimmen als een kerstbal.


€4,10 voor 100 ml
Dit is wat Hema zegt over de Face scrub:
Verwijdert dode huidcellen en maakt de huid zacht en glad. Aanbrengen op een vochtig gezicht. Afspoelen met water. Gebruik 1 keer per week. Met abrikozenpitjes en citrus extracten, reinigend en verzorgend.

Ik gebruik zelf elke week een scrub en een masker om mijn huid extra te verzorgen. De scrub gebruik ik altijd onder de douche en dit is toch zeker wel mijn favoriet geworden. Het is een fijne scrub, die perfect is voor mijn gezicht. Na gebruik is mijn gezicht echt extra zacht, en voelt super fijn aan.
Omdat ik snel een droge huid heb en dus ook wel eens wat velletjes, dan is het scrubben juist extra fijn.

Kortom: Ik ben zeer, maar dan ook zeer tevreden over de producten van de Hema. Misschien is de Hema niet meteen de eerste winkel waar je aan denkt voor verzorgingsproducten, maar misschien heeft dit artikel je daar anders over doen denken. Ik ga zeker mijn verzorgingsproducten bij de Hema kopen, want de prijs/kwaliteitsverhouding is echt bizar. Zulke fijne producten voor zulke kleine prijsjes!

Q: Welke verzorgingsproducten gebruik jij al van de Hema?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten