16 april 2015

How to | Voeten zomer klaar maken.

Vandaag, de dag dat ik dit typ (15 april), is het ontzettend mooi weer.
En waar moet ik dan meteen aan denken, voeten!
Misschien is dit niet voor iedereen meteen de eerste gedachten als je aan mooi weer denkt.
Maar met mooi weer, denk ik meteen aan die hielkloven in slippers, ongelakte nagels en vellen aan de voeten.
Zelf ben ik wel erg van het verzorgen van mijn voeten, omdat ik voeten over het algemeen erg vies vind. Dat is een tik vind mij, ik houd niet zo van voeten. Dan is het dus wel belangrijk om ze zo goed mogelijk te verzorgen.

In dit artikel laat ik zien hoe ik mijn voeten verzorg.


Ik start eerst even met een voetenbadje, het is af en toe zo lekker om even mijn voeten te verwennen. Vooral als ik, toevallig de dag ervoor op hakken heb gelopen, dan is dit ideaal.
In het bad die ik een bruistablet om lekkere frisse voeten te krijgen.


Het is heerlijk om even lekker te weken met mijn voeten, en meestal doe ik dat als ik een serie of een video aan het kijken ben. Dan ben je helemaal niet met de tijd bezig en ben je echt ontspannen, want zie dit moment, als een momentje voor jezelf! Nadat ik mijn voeten heb geweekt, dan ga ik ze met een puinsteen even 'vijlen' zo zorg ik ervoor dat ik geen eeltplekken op mijn voeten heb en dat mijn voeten zacht aan voelen en erg 'schoon'  uitzien.

Daarna smeer ik mijn voeten helemaal in met een lekkere voetcrème en laat ik dat even goed intrekken. Ik knip of vijl mijn nagels, ligt er net aan of ze echt een stuk korter moeten of niet, en ik duw met een bokkepootje mijn nagelriemen terug.
Zo, dan is de basis van de voeten helemaal goed. Ze zijn schoon, gevoed en de nagels zijn er weer netjes uit.


Ook zorg ik er natuurlijk voor dat mijn 'oude' nagellak eraf is en dat het weer fris oogt.
Daarna doe ik een basecoat op mijn nagels, want ik vind gelakte teennagels (vooral in de zomer) echt een must. Ik vind het erg verzorgd en het is, als je er even voor gezeten hebt, voor een lange tijd mooi en verzorgd.


Daarna heb ik er een mooie lente kleur overheen gelakt. Dit is een nagellak van OPI, met de naam: I'm such a budapest. Een van mijn favorieten kleuren voor de lente of de zomer. Het oogt ook erg fris.
Ik houd ervan om in de zomer frisse en felle kleuren op mijn teennagels te doen, terwijl ik in de winter vaak donkerrood op mijn nagels heb.

Kortom: Ik heb weer voeten die ik kan showen in mijn slippers of mijn pumps! Mijn voeten zijn er klaar voor en natuurlijk doe ik dit niet een keer per seizoen, maar ook zeker niet een keer per week.
Meestal doe ik dit hooguit één keer per maand, of als ik er echt even behoefte aan heb.

Q: Hoe verzorg jij je voeten in de lente/zomer?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten