26 februari 2015

Review | Basic Mineral Powder - 01 light


Vandaag heb ik voor jullie een review van de Basic Mineral Powder in de kleur 01 light. Deze poeder heb ik voor €1 gescoord op het Beautyevent van Misslipgloss, bij de stand van Fogan. Ik was opzoek naar een fijne poeder en ik kwam deze ‘losse’ poeder tegen, waar ik verder nog geen ervaring mee had. Daarom wilde ik dit product testen voor een review.


Een poeder gebruik je over je gezicht, om je huid minder te laten glimmen. Ook heeft een poeder een hele lichte dekking. Je kan het gebruiken over foundation, om het mooi te af te maken of als je geen foundation gebruik over je concealer. Ik gebruik altijd een poeder, omdat mijn huid soms enorm glimt en een poeder juist matteert.

Ik heb de meeste ervaring met een compact poeder, dat is een poeder in een vaste vorm. Die kan je ook makkelijke meenemen en zal ook niet zo snel stuk gaan of losse poeder in je tas achterlaten. Ik wilde wel eens weten wat voor voordelen er aan losse poeder zit, en of er voordelen aan zitten. Want dat is natuurlijk maar de vraag.


Het doosje is makkelijk open te draaien en er zit een beschermkapje overheen, alleen het gekke was dat de gaatjes nog niet gemaakt waren. Dit heb ik uiteindelijk zelf met een priem gedaan, maar dit kan natuurlijk ook met een naald. Het was niet zo moeilijk om de gaatjes door te prikken. Ik vind het wel een beetje onhandig, want je krijgt of niks op je kwast of heel veel. Ik moet er nog even een handigheid in krijgen.

Maar nadat ik de poeder op mijn kwast heb gekregen is het een prima product, vooral omdat het maar €1 kost. Het geeft een lichte dekking en zeker geen 'pannenkoek-effect'. Dat krijg je al gauw als je veel poeder gebruikt, want dan zie je het zitten. Het is een lichte en zelf voor mij huid geschikte kleur en blijft ook goed zitten. Ik zie er alleen geen voordeel is vergeleken met een compacte poeder.


De structuur van de poeder is wat brokkelig, waardoor het lastig door de gaatjes komt. De enige manier wat me nu nog lukt is de deksel dicht draaien en schudden. Hierdoor krijg je een beetje op het beschermkapje, waardoor je niet te veel op je kwast krijgt. Ik zou mijn kwast niet meteen in de poeder doen, want dan krijg je echt te veel poeder op je kwast.

Ik vind het ook fijn dat je de poeder echt niet zit zitten, en na mijn idee mijn huid ook niet uitdroogt. Die ervaring heb ik met sommige poeders wel, dat ze helemaal in de lijntjes gaan zitten en dat wil je niet. Ook voelt het poeder zacht en romige aan, terwijl ik zou denken dat het droog zou zijn. Misschien is dit ook wel de reden dat de poeder zo goed blijft zitten.


Kortom: Het is een fijne budget poeder, want dat mag je wel zeggen voor €1. Het is een poeder met een mooie subtiele dekking, die lang mooi op de huid blijft zitten. Alleen is een losse poeder wel iets lastiger dan een compact poeder en zou ik deze niet zo snel meenemen in mijn tas.

Q: Wat vind jij een fijne poeder voor je gezicht?

Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten