30 januari 2015

DIY | Suikscrubblokjes

Vandaag  het ik voor jullie weer een DIY artikel, namelijk het maken van Suikerscrubblokjes voor je hele lichaam. Dit idee is gebaseerd op een video van MaschaIk heb het aangepast en zo mijn eigen Suikerscrubblokjes van gemaakt. Het is een leuke DIY, waar je geen gekke dingen bij nodig hebt en het is makkelijk te maken.


Wat heb je nodig?
  • 50 gram - kokosolie
  • 150 gram - suiker
  • 100 gram - zeep
  • Bakvormpjes
  • Keukenweegschaal
  • Bakje die in de oven/magnetron kan
  • Bakje voor op de keukenweegschaal
  • Magnetron
  • Lepel
  • Mesje


 Ik zal stap voor stap laten zien wat je moet doen, zodat je het makkelijk zelf kan maken.

Stap 1

Maak je zeepje van 100 gram klein met een mesje. Je kan het makkelijkst met het mes langs het zeepje gaan, zodat je het eraf schraapt. Bij mij ging dit heel makkelijk, vooral in het begin. Als je bijna niks meer over hebt, dan houd je iets grotere stukken, zoals je misschien wel ziet.

Stap 2

Zorg dat je 50 gram kokosvet in afweegt, zodat je het bij de zeep kan toevoegen. Zoals je ziet het ik een beetje gesmokkeld en zit er 51 gram in. Oeps.
Stap 3

Hierboven zie je de kokosolie en de zeep bij elkaar. Ik heb ze in de magnetron warm gemaakt en met de lepel bij elkaar gemixt. Ik heb het in totaal 90 seconde in de magnetron gedaan op 700 watt. Ik zou het er wel om de 10 à 20 seconden eruit halen, omdat het te mengen en te zorgen dat je het er niet te lang in houd.
Stap 4


In de tussentijd heb ik de suiker netjes afgewogen op 150 gram. Zorg ervoor dat als je de suiker erbij wilt doen, de vorm al klaar hebt liggen. 
Stap 5



Met deze verhouding kan je precies 4 cupcake vormpjes vullen.  Het worden wel grote scrubblokken, maar je kan er ook vaker mee doen. Je kan ze na gebruik bewaren in een zeepbakje en dan kan je er zeker een aantal keren mee doen.
Nu moeten ze ongeveer 60 min de vriezer in en dan zijn ze helemaal klaar!


Je kan ze ook heel leuk cadeau geven in een leuke pot, het is echt een persoonlijk en leuk cadeau.
Het is wel belangrijk om de blokjes op een natte huid te gebruiken en na gebruik is je huid heerlijk zacht!
Q: Waarmee en hoevaak scrub jij je huid?

Liefs,
Silvia


·    
·     



Geen opmerkingen:

Een reactie posten