21 november 2014

How to: Krullen maken

Vandaag heb ik voor jullie een artikel, waar ik eigenlijk al een tijd mee bezig ben geweest.
Namelijk het maken van krullen.
Ik heb zelf erg steil haar en vaak blijven kapsels niet zo goed zitten.
Nu ik er zo mee bezig ben en ik me er in verdiept heb, denk ik de perfecte manier (voor mijn haar) te hebben gevonden, voor het maken van krullen.
Ik denk dat ik niet de enige ben met zulk steil haar, dus vandaar dat ik er een artikel over wil maken.

Ik heb de krullen gemaakt met warmte krullers, dat zijn krullers die in een bak zitten die warm worden. Die draai je er warm in en laat je afkoelen en daarna haal je de krullers eruit. Dit kan je met alle krullers doen, ook als je geen warmte krullers hebt, want dan föhn je gewoon over je krullers heen.


Als eerste begin je met een mouse, ik heb hier de mouse van Andrélon, die ook tegen de hitte beschermd. Gebruik altijd een hittebeschermer voor je haar, als je hiermee aan de slag gaat. Dit zorgt ervoor dat je haar niet uitdroogt.
Ik ben er sowieso achter gekomen dat als ik mouse gebruik en daarna mijn haar föhn, mijn haar veel beter in model blijft zitten en meer volume heb. Dus dat is sowieso een tip!
De mouse doe ik van boven tot beneden in mijn haar.


En dan het moeilijkste, de krullers. Het is wel zo, hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt, maar het blijft lastig. Vooral als je het voor de eerste keer doet, is het verstandig om er echt even de tijd voor te nemen. Ik vind het persoonlijker makkelijker om vanaf boven te beginnen, daar draai ik ze bij mijn scheiding in, zodat mijn haar de juiste kant op gaat. Je kan er ook voor kiezen om het andersom te doen, naar achteren. Bovenin doe ik de dikke rollers en onderin de kleinere rollers.
Ik werk eerst één kant af en daarna de andere kant, omdat ik alleen mijn roller hoef af te laten koelen, laat ik ze zo lekker zitten.

In het begin gaat er veel tijd in zitten, maar hoe meer je het doet hoe makkelijker het wordt.
Ik ben nu met de krullers 20 minuten bezig (wat echt nog sneller moet kunnen) en het afkoelen duurt zeker 30 min. Het is dus niet een kapsel voor als je haast hebt in de ochtend, misschien meer voor een feestje!


Hier zie je het resultaat, maar het is wel belangrijk om er een haarlak in te sprayen. Ik gebruik de haarlak van Andrélon, make it shine. Dit zorgt ervoor dat de krullen beter blijven zitten.


Ik ben erg tevreden met het resultaat en ik moet wel bekennen, deze foto is gemaakt als ik net mijn krullers uit heb. Aan het einde van de dag, zakken de krullen echt wel uit, maar je haar blijft mooi in model en je blijft echt wel mooie golven en krullen houden.

Ik ben er heel blij mee, want ik probeer al jaren mooie krullen te krijgen. Mijn vader, moeder en zus hebben zulke mooie krullen, maar ze hebben mij vergeten haha! Nu heb ik ook mooie, natuurlijke krullen en ik ben er erg blij mee!

Q: Wat voor soort haar heb jij ?

Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten