30 juli 2014

Recept: Zomergroentegratin met gepofte aardappel

Vandaag heb ik voor jullie een recept. Ja, je leest het goed een recept.
Ik ben helemaal geen keukenprinses, maar als ik het al kan maken dan kunnen jullie het ook.

Daarom wil ik dit recept met jullie delen, want ik heb het in één keer goed gemaakt en het was erg lekker. Wel heb ik het recept aangepast, omdat ik niet alles lustte wat erin zat. Maar de inspiratie kwam uit het blad: 'Boodschappen'

Het is dus een: Zomergroentegratin met gepofte aardappel.
Het klinkt het luxe, maar het is makkelijk en lekker.


Het recept schrijf ik voor 2 personen en duurt ongeveer 35 minuten om te maken.

Wat heb je nodig:
  • 2 grote aardappelen of 4 kleine aardappelen.
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 2 paprika
  • 2 lente-/bosuitjes
  • 50 g peultjes
  • 100 g wortel
  • 1 courgette
  • 0.5 blikje maïs
  • 150 g mozzarella
  • 1 eetlepel bladselderij of peterselie

Hoe ga je het maken:

1.
Maak de aardappel goed schoon en prik in de schil gaatjes. Leg ze dan in een magnetronschaal die je kan afdekken en stop ze 9 minuten in de magnetron op 800 Watt.

2.
Snijd de paprika, lente-/bosuitjes, wortels, courgette en mozzarella en zorg dat alle groente schoon zijn.

3.
Verwarm de oven voor op 200 graden.

4. 
 Verhit twee eetlepels olijfolie en roerbak hierin de paprikarepen en bosui ongeveer 4 minuten

5.
 Kook intussen de peultjes en de wortels beetgaar en giet ze af.

6.
 Schep de courgette en maïs door het mengel in de wokpan en doe er een beetje bladselderij bij.

7.
 Maak de groenten op smaak met zout en peper.

8. 
 Schep de groenten in de ovenschaal en leg de plakje mozzarella erover.

9.
 Stop de ovenschaal in de oven tot de mozzarella gesmolten is.

10.
 Snijd de aardappels open en maak ze op smaak met zout en peper.



Eet smakelijk!





Q: Ga jij dit recept uitproberen?

Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten