2 februari 2014

DIY: Inspiratieboek





















Ik hoor vaak, als ik mensen spreek over mijn blog, de vraag: 'Waar haal jij de inspiratie vandaan?'
Eigenlijk weet ik dat zelf ook niet zo goed.
Ik word natuurlijk beïnvloed door wat ik zie, lees, doe en meemaak.
Ik denk dat daar mijn grootste bron van inspiratie vandaan komt.
Nu las ik laatst op een blog een super leuk idee, een Inspiratieboek!
Natuurlijk wilde ik daar zelf ook mee aan de slag.

Dit is wat ik nodig had:
Een stapel oude tijdschriften
Schaar
Lijm/plakband
A4 boek
Map met insteekhoezen.

Ik heb eerst een thema in mijn hoofd gekozen en rond dat thema ging ik opzoek naar plaatjes.
Afgelopen donderdag kwam van mij een artikel online over schoonheid en dat was ook mijn eerste thema.
Daarna ging ik door de tijdschriften heen en ben ik alles gaan zoeken wat ik vond dat erbij hoorde.
Dit heb ik uitgeknipt en bewaard.


Ik heb ze eerst neergelegd, hoe mij het mooi leek en gekeken of ik alles had.
Liggen ze goed, dan plak je ze vast...


















































Met hierboven mijn resultaat, mijn eerste collage met als thema schoonheid.
Het is een heel simpel idee, maar het is zo leuk om te doen.
Je krijgt er echt inspiratie van en door het maken houd je ook inspiratie.
Je kijkt met andere ogen naar afbeeldingen of teksten en je kan er echt iets van maken wat jij wilt.
Ik ga hier zeker mee verder, jij ook?

Q: Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Liefs,
Silvia
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten