27 februari 2014

De verhuizing!

Zoals ik eerder al had aangegeven, ik ga verhuizing.
Dat is voor mij niet voor de eerste keer, maar inmiddels voor de vijfde keer.
Je zou dan toch zeggen dat ik een ervaren verhuizer ben, maar helaas.
Het tegendeel is waar, ik ben een regelrechte ramp tijdens het verhuizen.
Ik ben alles kwijt, ben chagrijnig, gestrest, en noem het zo maar op.


Maar dit keer ga ik het anders aanpakken!
De vorige vier keer moest ik met een deadline verhuizen, wat op zich al voor stress zorgt.
Nu kan ik op mijn gemak verhuizen.
Ik kan nu mijn spullen uitzoeken en kijken wat ik mee neem en wat er weg gaat.

Ik ga samenwonen met mijn vriend in een appartement in het centrum.
Gelukkig hoefde we weinig te klussen, alleen maar te schilderen.
Het was wel jammer dat de muren enorm veel verf opzogen, waardoor sommige muren twee keer geschilderd moesten worden. We hebben het verfwerk zo goed als af en nu zijn we alles aan het poetsen.
Het is namelijk echt wel vies en ik wil gewoon beginnen in een lekker schoon huis.
We hebben de meubels en de bank al besteld en ook de gordijnen worden op maat gemaakt.
Helaas moeten we 10 weken wachten op de meubels en 3 weken op de gordijnen.
Wat komt er veel kijken bij het inrichten van een huis.
Een simpele iets waar we tegenaan liepen van de week, is het kopen van een stofzuiger..
Kan ik niet gewoon een winkel binnen lopen met mijn eisenlijst en dan komen ze voor een mooi prijsje met de stofzuiger?
Alles wat je nodig hebt, daar komt zoveel bij kijken dat inmiddels mijn hoofd aardig vol zit.

Mijn dagen zien er dan ook behoorlijk druk uit.
Ik ga werken, eten, klussen in het huisje, bloggen en slapen.
Als het goed is komen zaterdag onze wasmachine, koelkast en fornuis en dan gaan we niet dit weekend, maar het weekend erna over.

Q: Wat zijn jullie verhuistips?

Liefs,
Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten