26 december 2013

Recept: Pastasalade

Ja, je leest het goed.
Een recept op mijn site!
Ik ben normaal gesproken helemaal niet van het koken, bakken of überhaupt iets maken in de keuken, maar voor een avondje met vrienden heb ik toch lekker een pastasalade gemaakt.
Dus een 'Als-ik-het-al-kan-kan-iedereen-het-recept'!

Het is een vegetarische salade, dus geschikt voor iedereen!
Wat heb je nodig als je de pastasalade wilt maken voor 6 personen:

500 gram  - Farfalle pasta
3               -  Bosuitje
50 gram   - Zongedroogde tomaten
300 gram - Spinazie
50 gram   - Pijnboompitten
1 eetlepel - Oregano

Wat heb je nodig voor de dressing, voor de pastasalade voor 6 personen:

60 ml  - Olijfolie
1 theelepel - Chillipeper
1 teen - Knoflook
Een beetje zout en peper.


 Hoe ga je het maken?

1. Kook de pasta ongeveer 12 minuten en giet het daarna af onder de koude kraan.
2. Snij de bosui in kleine stukjes.
3. Verwijder de steeltjes van de spinazie.
4. Doe de bosui, spinazie, pijnboompitten en oregano door de pasta.
5. Maak de dressing en verspreid die door de pastasalade.
6. KLAAR!

























Ik ben echt erg lang bezig geweest met het verwijderen van de steeltjes van de spinazie, wat echt een rot klusje is. Je kan de steeltjes ook gewoon laten zitten, want die kan je namelijk ook goed eten.
Aan het einde kan je er ook voor kiezen om geraspte kaas erover heen te doen of je kan er ei doorheen doen.
Je kan deze salade helemaal maken naar jouw smaak!

Wat is jouw favoriete salade?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten