16 juli 2013

Opruimtips

Opruimen? Ja je leest het goed!
Opruimtips!

Zoals de Dalai Lama zei: ' It is not about having what we want, but wanting what we have!' 


Ik ben geïnspireerd geraakt door de filmpjes van Mascha van Beautygloss.
Zij heeft drie filmpjes gemaakt waarin ze haar stash opruimt, bekijk ze hieronder en daarna wil je zelf ook aan de slag!

Deel 1:

Deel 2:

Deel 3:

Eens in de zoveel tijd heb ik een opruimwoede, wat niet echt handig is.
Soms ruim ik ineens alles op en moet het meteen netjes zijn, terwijl ik andere momenten een enorme sloddervos kan zijn.
Maar deze week wil ik aan de slag gaan met mijn beautystash, opruimen ordenen en schoonmaken.
Doordat ik geïnspireerd ben door Mascha wil ik dit ook filmen en meteen mijn stash laten zien.

Hieronder heb ik voor de opruimers onder ons wat tips, om makkelijk aan de slag te gaan met het opruimen!

Tip 1:
Geef alles een vaste plek.
Zo ben je minder kwijt, wat weer voor minder stress zorgt.

Tip 2:
Cluster je spullen.
Als je jouw spullen opruimt en clustert dan kan je sneller je spullen terug vinden.
Je zorgt voor meer overzicht als bijvoorbeeld alle bodylotions en alle deodorant bij elkaar staat.

Tip 3:
Selecteer.
Gebruik je het nog? Zo niet doe het dan weg. 
Je kan het weggooien of weggeven, maar als je heel veel heb kan je niet alles bewaren.

Tip 4:
Maak afspraken met jezelf.
Bijvoorbeeld: Heb ik dit langer dan een jaar niet gebruikt? Dan gaat het weg.
Of als je twijfelt, gebruik ik het deze week niet dan doe ik het weg.

Tip 5:
Maak je misschien iemand anders er blijer mee?
Als je zelf 'iets' amper gebruikt, misschien kan je het dan aan iemand geven die je er blij mee kan maken? Dan heb je het niet weggegooid en ook nog iemand blij gemaakt.

Tip 6:
Kapot? Valt het nog te repareren?
Kan iemand het nog maken, voordat je het weggooit?

Tip 7:
Zorg voor een goed opbergsysteem.
Zorg dat het duidelijk is waar alles staat, dat het makkelijk schoon te houden is en dat je er makkelijk bij kan.

Tip 8:
Werk in etappes.
Is het enorm veel? Of zie je er juist tegenop?
Begin dan niet meteen aan alles.
Zet bijvoorbeeld een wekkertje, zodat je iedere dag één uur opruimt.
Of per gebied, vandaag dit kastje en morgen de andere.

Tip 9:
Marktplaats
Niemand in de buurt die je blij kan maken met jouw spullen en toch is het zonde om het weg te gooien?
Zet je spul dan op Marktplaats.

Tip 10:
Neem de tijd.
Als je gehaast gaat opruimen ben je sneller dingen kwijt.
Neem er de tijd voor en trek comfortabele kleding aan.
Ook kan je een lekker muziekje opzetten en stap voor stap de 'rommel' te lijf gaan!


Ik hoop dat jullie het leuk vonden!
Liefs,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten